Hike from Home for Hospice 2020
Over $63,000 Raised!

(North Bay, Ontario) When Nipissing Serenity Hospice cancelled its Hike for Hospice event in May of this year due to Covid-19, organizers replaced the event with Hike from Home for Hospice.  Hike from Home for Hospice is a virtual event that took place on Thanksgiving Weekend.  Participants were encouraged to register, raise funds, and then celebrate their accomplishments with a hike, walk, run or bike around the block, in their neighbourhood or on an available trail in their community.

Nipissing Serenity Hospice is excited to announce that Hike from Home for Hospice surpassed its goal of $50,000.  “We are currently right around $63,285 and we are still counting last minute donations”, said Gil Pharand, Executive Director of Nipissing Serenity Hospice.  “Thanksgiving was a very fitting time for this as we are so thankful for the generosity and support of our community and this Region.  We are only 60% funded and the Hike provides us with much needed funds to assist us in offering excellence in residential hospice palliative care.”

“We didn’t know what to expect with this virtual format,” adds Bernadette Lindsay, Fund Development Coordinator, “but staying true to form, our supporters went out there and showed their passion for the Hospice.  We are so proud of everyone!”

The event was considered a success on every level.  Twenty-two teams registered and participated.  The tops three fundraising teams were Mathilde’s Angels, Dixie’s Chicks and Norma’s Rockets.  Participants were also asked to share their hike on social media.  Nipissing Serenity Hospice is very thankful for all of its supporters, volunteers and sponsors.

Marche de la Maison pour l’Hospice 2020
Au-delà de 63 000 $ recueilli!

(North Bay, Ontario) Lorsque la Maison Sérénité du Nipissing a annulé son événement « Marche pour les soins palliatifs » en mai de cette année en raison de la Covid-19, les organisateurs ont remplacé l’événement avec la Marche de la Maison pour l’Hospice. La Marche de la Maison pour l’Hospice était un événement virtuel qui a eu lieu la fin de semaine de l’Action de grâce. Les participants ont été encouragés à s’inscrire, à recueillir des fonds et à célébrer leurs efforts en marchant, courant ou à vélo autour de leur communauté ou sur une route suggérée.

La Maison Sérénité du Nipissing est ravie d’annoncer que la Marche de la Maison pour l’Hospice a dépassée son objectif de 50 000 $. « Nous avons actuellement environ 63 285 $ et nous comptons toujours les dons de dernière minute », a déclaré Gil Pharand, le directeur exécutif de la Maison Sérénité du Nipissing. « L’Action de grâce était très appropriée pour cet événement, car nous sommes très reconnaissants de la générosité et du soutien de notre communauté et de cette région. Nous ne sommes financés qu’à 60% et la Marche nous fournit des fonds indispensables pour nous aider à offrir l’excellence en soins palliatifs résidentiels. »

“Nous ne savions pas à quoi nous attendre avec ce format virtuel », ajoute Bernadette Lindsay, coordinatrice du développement des fonds, « mais en restant fidèles à la forme, nos partisans sont allés et nous ont montré leur passion pour l’hospice. Nous sommes si fiers de tout le monde! »

L’événement a été considéré comme un succès à tous les niveaux. Vingt-deux équipes se sont inscrites et ont participé. Les trois équipes qui ont fait les meilleures collectes de fonds étaient les Anges de Mathilde, Dixie’s Chicks et Norma’s Rockets. Les participants ont également été invités à partager leur marche sur les réseaux de médias sociaux La Maison Sérénité du Nipissing est très reconnaissant envers tous ses supporteurs, bénévoles et commanditaires.