We Need Individual and Community Help:

Although we receive generous financial support from the provincial government, they will only fund approximately 50% of our operating expenses and require the local community to rally behind the hospice in support. To maintain the hospice through its day-to-day activities requires a on-going community commitment — but it doesn’t have to be an enormous individual effort. It’s people just like you providing a little each day that makes the difference and allows us to keep helping people just like you in our local community right when they need it most.

Thank you to the people of North Bay for your ongoing support.

Donate Online Today

Donations allow the hospice to focus on providing the care to our loved ones through their last days, and to support the family members that surround them.


Other Ways to Donate:

If you would like to discuss your contribution or explore methods of donating, please contact us via email at info@nipissingserenityhospice.ca. Any donation over $20 will receive a tax receipt.

Donations by Cheque or Money Order

We welcome cheques or money orders; please enclose a note listing your contact information so we may issue your tax receipt. If you wish to make an In Memoriam donation, please also include some information about the person you wish to honour.

Cheques may be made out to Nipissing Serenity Hospice and sent to:
799 John Street
North Bay, ON
P1B 8T2

Gifts of Securities

By donating publicly traded securities, you eliminate the capital gains tax that you’d have to pay if you sold the securities and then donated the proceeds. You’ll also receive a charitable tax receipt for your donation.

Securities can include stocks, mutual funds, segregated funds, bonds, flow-through shares, and employee stock options. You can give now, or as part of your estate and will planning.

Giving is simple. Consult your financial advisor to decide which investments make the most financial and philanthropic impact. Next, use our online form or fill out a hard copy to complete your donation. And finally, get in touch and let us know you have made your gift so that we can show our appreciation

Thank you!



Nous avons besoin de l’aide des individus et de la communauté :

Bien que nous recevions un généreux soutien financier du gouvernement provincial, celui-ci ne finance qu’environ 50 % de nos dépenses de fonctionnement et il faut que la communauté locale se mobilise pour soutenir l’hospice. Pour maintenir l’hospice dans ses activités quotidiennes, il faut un engagement continu de la part de la communauté – mais cela ne doit pas nécessairement représenter un effort individuel énorme. Ce sont des gens comme vous qui donnent un peu chaque jour qui font la différence et nous permettent de continuer à aider les gens comme vous dans notre communauté locale au moment où ils en ont le plus besoin.

Merci à la population de North Bay et les environs pour son soutien continu.

Faites un don en ligne aujourd’hui

Les dons permettent à la maison de soins palliatifs de se concentrer sur la prestation de soins aux êtres chers pendant leurs derniers jours, et de soutenir les membres de la famille et les amis qui les entourent.

Autres moyens de faire des dons :

Si vous souhaitez discuter de votre contribution ou explorer les méthodes de don, veuillez nous contacter par courriel à info@nipissingserenityhospice.ca. Tout don de plus de 20 $ fera l’objet d’un reçu fiscal.

Dons par chèque ou mandat

Les chèques ou les mandats sont les bienvenus. Veuillez joindre une note indiquant vos coordonnées afin que nous puissions émettre votre reçu fiscal. Si vous souhaitez faire un don Commémoratif, veuillez également inclure quelques informations sur la personne que vous souhaitez honorer.

Les chèques peuvent être libellés à l’ordre de la Maison Sérénité du Nipissing et envoyés à l’adresse suivante :

799, rue John
North Bay, ON
P1B 8T2

Dons de titres

En faisant un don de titres cotés en bourse, vous éliminez l’impôt sur les gains en capital que vous auriez à payer si vous vendiez les titres et donniez ensuite le produit de la vente. Vous recevrez également un reçu d’impôt pour un don de bienfaisance.

Les titres peuvent comprendre des actions, des fonds communs de placement, des fonds distincts, des obligations, des actions accréditives et des options d’achat d’actions d’employés. Vous pouvez faire un don maintenant, ou dans le cadre de votre planification successorale et testamentaire.

Le don est simple. Consultez votre conseiller financier pour déterminer quels investissements ont le plus d’impact financier et philanthropique. Ensuite, utilisez notre formulaire en ligne ou remplissez une copie papier pour faire votre don. Enfin, contactez-nous et faites-nous savoir que vous avez fait votre don afin que nous puissions vous témoigner notre reconnaissance.

Merci!